STS/Ulusal Veri tabanına Taşımacılık Şirketlerine Toplu Veri İndirilmesine İlişkin Duyuru
Sayın Üyemiz,
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinden, Odamıza gönderilen yazıda;
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nca yayınlanan 2017/KDGM-4/ST sayılı Genelgenin 5. Maddesi hükmünce sayısal takograf kart ve araç verilerinin TOBB’a gönderilmesini teminen bir veritabanın kurulduğu daha önce farklı kanallarla kamuoyu ile paylaşılmıştı. Bu kapsamda, söz konusu veriler TOBB veri tabanına https://staumanaliz.tobb.org.tr adresi üzerinden yüklenebildiği,
Bu çerçevede, sözkonusu veritabanına veri yükleme işlemlerinin kolaylaştırılmasını teminen, şirket ve sürücülerimiz için bir seferde birden fazla dosya yüklemelerine imkan tanıyan güncellemeler yapılmış ve https://staumanaliz.tobb.org.tr adresinden kullanıma sunulduğu,
Bununla birlikte, halihazırda STS kapsamında araç üniteleri ve sürücülerinin verilerini bir yazılım aracılığıyla toplayan ve çok sayıda aracı/sürücüsü olan taşımacılık şirketleri için elle dosya yükleme işlemlerinin verimli olmaması nedeniyle, bir internet servisi üzerinden TOBB’da kurulan veritabanına doğrudan veri yüklenmesini teminen yeni bir uygulama daha hizmete sunulmuştur. Söz konusu uygulamadan, araç yetki belgesi sahipleri ile birlikte bu alanda hizmet vermekte olan yazılım firmaları faydalanabilmekte olduğu,
TOBB’da kurulan STS Ulusal veritabanına doğrudan veri göndermek için https://staumanalizws.tobb.org.tr adresinden erişim sağlanmaktadır. Adı geçen internet servisi kullanarak veri yüklemek isteyen firmaların öncelikle https://staumkayit.tobb.org.tr adresi üzerinden Mersis numarası ile (Mersis sistemine kayıtlı temsilci bilgileri kullanılarak) kayıt yapmaları gerekmekte olduğu, söz konusu sayfa sadece sisteme kayıt amacıyla, kullanıcı adı ve şifre tanımlaması için kullanıldığı,
Kayıt sonrası, internet servisi aracılığıyla doğrudan veri yüklenmesi yoluyla TOBB’un sistemlerine veri aktarımına başlanabilmektedir. Toplu veri gönderimi için açılan internet servisi hizmeti geliştirilmeye açık olup, kullanıcılar tarafından sistemi iyileştirmeye ve geliştirmeye yönelik geri bildirimlerin sağlanmasından memnuniyet duyulacağı, soru ve görüşlerinizin direkt olarak çağrı merkezi telefon numarasına (444 9 559) bildirilebileceği belirtilmiş olup, konuyu bilgi ve değerlendirmenize sunarız.
Saygılarımızla,
Ekleme Tarihi:5.03.2019
Okunma Sayısı:1730