ATSO KOBİ Akademisi tarafından Sosyal Web’te Pazarlama Stratejileri Eğitimi düzenlendi. Afyonkarahisar Ticaret ve Sanayi Odası’nın Youtube sayfasından yayınlanan eğitimin açılış konuşmasını ATSO Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Anlıak yaptı. Anlıak, “Bugünkü eğitimimizde Afyon Kocatepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Mehmet Akif Çakırer, son 10 yıllık dönemde öne çıkan sosyal medya üzerinden satış ve blog siteleri yönetimi hakkında son derece önemli bilgiler verecek. Kendisine şimdiden teşekkür ediyorum. Sosyal medya, hem kişisel ve kurumsal görüşlerimizi paylaşacağımız; hem de ürünlerimizi satabileceğimiz bir mecra hâline geldi. Buna ek olarak, büyük bazı e-ticaret siteleri kullanıcılara yönelik yaptıkları kampanyalar ile ürün paylaşımına komisyon verilmesi sürecini başlattı. Böylece e-ticaret ile sosyal medya mecraları doğrudan birleşme eğilimine girdi. 2020’nin Mart ayından bu yana yaşadığımız küresel koronavirüs salgını süreci, e-ticaretin önemini kanıtlarken, dijital yöntemlerle alışverişin de yaygınlaşması sonucunu doğurdu. Dijital yöntemlerle alışveriş, sanal paraların da kullanılması ile daha da yaygınlaşacaktır” dedi.
Anlıak, konuşmasına şöyle devam etti:
“Bu noktada, albikere.com’dan da bahsetmek isterim. Afyonkarahisar Valiliği ve Odamız’ın ana destekçisi olduğu, Afyon Eğitim Vakfı İktisadi İşletmesi tarafından kurulan albikere.com, ilimizden çıkarak Türkiye’nin markası oldu. Türkiye’nin 81 ilinin yöresel ürünleri, albikere.com’da yerini aldı. Albikere.com’dan yapacağınız her alışverişin Afyon Eğitim Vakfı aracılığıyla öğrencilere burs olarak katkı sağlayacağını hatırlatarak hepinizi bu internet sitesi üzerinden alışveriş yapmaya davet ediyorum.”
Afyon Kocatepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Mehmet Akif Çakırer de sosyal medyanın öneminin giderek arttığına dikkat çekti. Çakırer, “İyi sunulmayan güzel, çirkinden farksızdır. Dolayısıyla sosyal medya için stratejiler oluşturmalısınız. Bu stratejiyi de profesyonellerden yardım alarak belirleyebilirsiniz. Sosyal medya üzerinden satış yapıyorsanız, arka plandaki renkleri de iyi kullanmanız hâlinde daha iyi sonuç alırsınız. Yine ürün tanıtımlarında kullanılan ses, müşterileri etkilemektedir. Tüketiciler, bir ürünü satın almaya karar verirlerken görsele ve duydukları sese bakıyorlar” ifadelerini kullandı.